ImmART

Zabawy weselne

PODAJ DALEJ - Przyjemna i sympatyczna zabawa, która polega na przekazywaniu pocałunków. Sprawdza się zwłaszcza na ogromnych weselach z dużą ilością gości. Pozwala poznać się gościom i przełamać pierwsze lody. Goście weselni razem z Parą Młodą tworzą krąg. Para Młoda staje obok siebie. Pan Młody całuje osobę, która stoi obok niego (ale nie Pannę Młodą).
Następnie pocałowana osoba całuje następną z łańcuszka. W końcu pocałunek wraca do Panny Młodej. Na koniec goście mogą zaśpiewać słynne 'gorzko gorzko', a Para Młoda dochowa tradycji.

POZNAJMY SIĘ -
Do zabawy potrzebujemy równej ilości gości ze strony Pana Młodego i Panny Młodej. Stają oni w 2 szeregach, naprzeciwko siebie. Celem zabawy jest poznanie drugiej rodziny. Naprzeciw panów ustawiamy panie. W pierwszej rundzie każdy po kolei mówi co mu się podoba w osobie, która stoi naprzeciwko np.: usta, włosy, oczy, ramiona, dłonie lub też części garderoby: spinki, buty, koszula itd. Swój wybór uczestnicy zapamiętują bo w drugiej rundzie... muszą pocałować osoby z przeciwnej strony w wybrane wcześniej miejsce.

BUTELKA
- W zabawie uczestniczy Para Młoda. Pan Młody ma zawiązane oczy. Do jego paska doczepia się sznureczek na końcu którego przywiązuje się długopis. Zadanie Panny Młodej polega na pokierowaniu mężem tak, aby ten trafił długopisem do postawionej na ziemi butelki.
Całość kwituje wodzirej: 'Tak oto będzie wyglądała noc poślubna'.

TRUDNE PYTANIA - Sadzamy Parę Młodą na krzesłach obok siebie, ale oddzielamy ich kotarą tak, aby się nie widzieli i nie mogli się ze sobą komunikować. Rozdajemy parze ślubnej po 2 kartki z napisem "ja" i "on" (dla Panny Młodej) i "ja" i "ona" (dla Pana Młodego). Lista możliwych pytań:
  • kto pierwszy powiedział "kocham Cię"?
  • kto lepiej prowadzi samochód?
  • kto będzie trzymał kasę?
  • kto ma fajniejszych teściów?
  • kto pierwszy wyciąga rękę po kłótni?
  • kto pierwszy zasypia w łóżku?
  • kto pierwszy nawiązał znajomość?
  • kto będzie zmywał po posiłkach?
  • kto będzie rządził w sypialni?
Prowadzący zadaje pytania a Para Młoda podnosi karteczki odpowiadając tym samym na pytania.

Test sprawnościowy dla Panny Młodej - Jajko
Pana Młody staje na krześle. Zadaniem Panny Młodej jest przemieszczenie surowego jajka przez nogawki Pana Młodego. Zaczyna od jednej nogawki, przemieszcza je do góry dochodząc aż do krocza Pana Młodego, a potem w dół drugą nogawką. Liczy się czas i styl. Zadanie zostaje wykonane jeżeli jajko nie pęknie. Warto mieć zapasowy strój!

Test sprawnościowy dla Pana Młodego
Panna Młoda staje na krześle. Pan Młody, z pomocą świadka zdejmuje krawat. Świadkowa zawiązuje go wysoko na udzie Panny Młodej. Następnie Panu Młodemu związuje się z tyłu ręce, a jego zadaniem jest rozwiązanie krawatu z uda żony (oczywiście bez użycia rąk).

ZABAWA W KARETĘ
- organizowana jest zazwyczaj w trakcie oczepin - do zabawy potrzeba 9 osób, które reprezentują: 4 koła karety, 2 konie, 1 woźnice, no i oczywiście Króla (Pan Młody) i Królową (Pani Młoda). Zabawa polega na szybkim reagowaniu na słowa opisujące poszczególne części lub osoby z karety (należy wstać i obiec krzesło). Za niezareagowanie na słowo np. Król, Pan Młody reprezentujący Króla musi wypić kieliszek wódki bez popitki. Przy odpowiednio dobranym opowiadaniu zabawa potrafi rozweselić do łez zebranych gości.
Wersja 1
Dawno, dawno temu żyli sobie król z królową.
Mieli konie, karetę i woźnicę. Kiedyś król zawołał woźnicę i tak mu powiedział: "Woźnico zaprzęgaj konie do karety, bo królowa chce pojechać na spacer". Posłuszny woźnica poszedł i zapiął konie do karety. Kiedy król z królową wsiedli do karety, król zawołał: "Woźnico daj koniom znak do jazdy". I pojechali.
Para królewska jedzie w swej pięknej karecie przez okolicę, nagle prawy koń okulał, lewemu koniowi nic się nie stało. Przestraszony król zawołał: "Woźnico, woźnico, mój drogi woźnico, sprawdź, co się stało".
Królowa ze strachu zemdlała, a woźnica znalazł w kopycie prawego konia gwóźdź i go wyciągnął. W kopycie lewego konia nie znalazł nic.
Po chwili zniecierpliwiony król zwraca się z pytaniem do woźnicy: "Woźnico, woźnico, mój drogi woźnico czy wszystko w porządku?" Woźnica odpowiada ,że tak. Siada na koźle i daje koniom znak do jazdy.
Para królewska w swej pięknej karecie, złotej karecie jedzie dalej. Po chwili król wychyla się z okna karety i mówi do woźnicy: "Woźnico, woźnico, mój drogi woźnico, zatrzymaj konie, bo królowa chce zaczerpnąć świeżego powietrza". Woźnica zatrzymuje konie i kareta staje. Z karety wysiada król i królowa. Nagle w oddali słychać grzmot - zaczyna padać deszcz, wszyscy są mokrzy, nie ma co czekać - król zarządza powrót na zamek.
Po przybyciu na zamek konie zatrzymują się i król i królowa wysiadają z karety. Król woła do woźnicy: "Woźnico, mój drogi woźnico wyprzęgnij konie i odstaw karetę". Zadowolona i szczęśliwa królowa pyta po chwili: "Woźnico czy odstawiłeś konie i karetę?" Woźnica odpowiada, że tak.
"Dziękuję ci woźnico, mój drogi woźnico" - odpowiada królowa.

Wersja 2
Dawno, dawno temu żył sobie Król i Królowa. Król i Królowa ze swoim woźnicą bardzo lubili jeździć swoją karetą. Kareta miała 4 koła: prawe przednie, lewe tylne, lewe przednie i prawe tylne. Lewy koń był biały, a prawy koń był czarny.
Pewnego dnia Królowa rzekła do swego Króla: "Królu mój, Królu mój wspaniały, Drogi Królu, powiedz woźnicy żeby przygotował konie i sprawdził koła, bo na ostatnim spacerze był problem z prawym tylnym kołem." Woźnica zaprzągł konie i karetę. Sprawdził prawe tylne koło, rzucił okiem na lewe przednie koło, potem rzekł do Króla: "Królu mój, nasz wspaniały Królu, najukochańszy Królu, kareta i konie są gotowe."
Królowa z Królem wsiedli do karety i pojechali na piękną łąkę.
W pewnym momencie Królowa rzekła do Króla: "Usiądź sobie Królu, kochany Królu, mój ty najukochańszy Królu. Powiedz woźnicy, by nakarmił oba konie i przygotował karetę na następny dzień abyśmy mogli wybrać się jeszcze raz sami."
Król rzekł do Królowej: "Królowo moja, moja kochana Królowo, Kocham Cię moja Królowo i dał jej słodkiego całusa."

ZABAWA Z KRZESŁAMI
Ten konkurs organizowany jest w kilku wersjach, zasada jest jednak jedna: do konkursu staje kilka osób lub par, które ustawiają się wokół ustawionych krzeseł. Krzeseł jest zawsze o jedno mniej niż osób biorących udział w konkursie. Przy każdej przerwie w muzyce "zawodnicy" zajmują wolne miejsca. Osoba, dla której nie starczy miejsca odpada. Ostatni pozostający na parkiecie wygrywa. W zależności od wersji zabawy może ona się odbywać w różny sposób np.:- Na krześle należy usiąść z osobą lub fantem, który wymieni orkiestra (krawat, kucharka, rajstopy...)- Przy zabawie z osobą towarzyszącą miejsce musi zająć Para tańcząca.

LAMBADA
Tą zabawę najczęściej organizuje się w trakcie wesela, ale można spotkać ją w grupie zabaw oczepinowych. Do zabawy dobiera się dowolnie dużą grupę osób płci obojga i ustawia się je na przemian Pan, Pani... w kółku. Następnie pląsając rozpoczyna się taniec w kółko trzymając się za rączki. Orkiestra w trakcie zabawy przerywa co chwilę taniec i pyta o poszczególne części ciała np. rączki były? na co biorący udział w zabawie odpowiadają stosownie do sytuacji. Po każdym pytaniu następuje zmiana części ciała, za którą biorący udział w zabawie się trzymają.Uwaga!!! Zabawa raczej dla osób pełnoletnich :) Po dojściu do kostek, można przedłużyć zabawę i wykonać tunel. Panie rozkładają szeroko nogi, a panowie przechodzą dołem, w tle gra muzyka -jedzie pociąg...

FANTY -dealna ilość uczestników zabawy - od pięciu do dziesięciu. Z doświadczenia wiemy, że mężczyźni bardziej pasują do tej gry. Zadaniem graczy jest przynoszenie fantów wymienionych przez prowadzącego imprezę. Co może być fantem? Praktycznie wszystko. Zabawę zaczyna od najprostszych fantów: zapałki, zegarki, szminki, paski od spodni, buty, staniki, dzbany, marynarki, świece. Osoba, która ostatnia doniesie przedmiot, odpada z gry.
Gdy zmniejsza się liczba uczestników zabawy weselnej podnosimy poprzeczkę żądając coraz bardziej wyszukanych przedmiotów. Wodzirej wydaje polecenie przyniesienia: gaśnicy, największego garnka z kuchni, koła od samochodu, teścia (gdy zostały trzy osoby) i innych ciekawych atrybutów.
By zabawa miała swój punkt centralny, fanty powinny być znoszone w jedno miejsce np. na środek sali lub obok stołu Panny i Pana Młodego.
Zabawa wypada zwykle lepiej gdy mężczyźni kosztowali już weselnego alkoholu. Łatwiej przychodzi im śmiałość w zdobywaniu fantów, zwłaszcza gdy poziom trudności się zwiększa.

SZNUREK - Zabawa polega na spleceniu z własnych ubrań jak najdłuższego sznurka. Uczestnicy składają ubrania, a wygrywa ten, który ułoży najdłuższy ciąg ubrań weselnych. Aby zmobilizować gości można w pewnej odległości ustawić nagrodę (dodatkowe porcje tortu weselnego / alkohol). Jeżeli nagroda jest jedna, wygrywa ten, który do nagrody dotrze jako pierwszy.
  • Porada 1: Zabawa wygląda efektownie gdy uczestnicy tworzą 3-4 osobowe zespoły.
  • Porada 2: Zabawa weselna wychodzi lepiej gdy uczestnicy nie są do końca trzeźwi. Śmiałość kluczem do zwycięstwa.
  • Porada 3: Stwórzcie 2 zespoły; ustawcie ich naprzeciw siebie w dużej odległości. Wygrywa ten kto pierwszy dotrze do obozu 'wroga'.
MECZ - W konkursie bierze udział kilka par. Pary stają w 2 rzędach oddalonych od siebie o kilka metrów. W pierwszym panie, w drugim panowie. Pary stoją do siebie przodem. Panie rozstawiają nogi tworząc tzw. bramki. Panowie mają przymocowane do pasków sznurki na końcu których jest ciężarek. Między nogami, panowie ustawiają pudełko. Ruchem bioder mają przesuwać pudełko do bramki swojej partnerki. Zwycięży ta para, która zrobi to najszybciej. Rola partnerski ogranicza się do kibicowania.

WYŚCIGI - Tworzymy dwa zespoły po 4 osoby. Zbierzcie zespoły ze strony Pana Młodego i Panny Młodej by zaostrzyć rywalizację. W takim zestawieniu dużo łatwiej o doping dla uczestników zabawy weselnej.
Zespoły siadają naprzeciwko siebie (dwa rzędy po cztery krzesła). Wygrywa zespół, który pierwszy wykona zadanie. Zadania wykonywane są po kolei przez każdego z członków drużyny. Po wykonaniu zadania osoba daje sygnał koledze z drużyny, że ta może już zacząć swoje zadanie (klepiąc ją po plecach). Oto zadania:
  • Pierwsza osoba z każdej drużyny je banana. Gdy wykonana zadanie klepię osobę nr 2
  • Gość weselny nr 2 zjada 2 kawałki dużego ciasta
  • Gość weselny nr 3 pompuje balon tak, aby pękł
  • Gość weselny nr 4 ma oczywiście najtrudniejsze i najśmieszniejsze zadanie. Musi zjeść pół szklanki bułki tartej, a następnie...zagwizdać sto lat młodej parze.
Pozornie zadanie wygląda na banalne, ale takie wcale nie jest. Dobra zabawa gwarantowana. Bułka tarta wysusza ślinę i przez około 2-3 minuty żaden mężczyzna nie będzie dał rady zagwizdać! Ważną rolę odgrywa prowadzący, który może wykorzystać pełen wachlarz komentarzy w stosunku do dorosłego pana, który nawet nie potrafi zagwizdać...
Kto pierwszy ten lepszy!

HAZARDZIŚCI
- Na weselu nie brakuje hazardzistów. Prowadzący zabawę proponuje grę ze stawką 100 zł i spośród gości wybiera dwóch ochotników. Są dwa etapy gry.

1 - w celu oswojenia uczestników ze stawką, wodzirej najpierw organizuje próbę. Na środku weselnej sali ustawiamy krzesło, a na nim kładziemy banknot 100 złotowy. Uczestnicy klękają po 2 stronach krzesła. Na znak prowadzącego zabawę dmuchają co sił w płucach by przedmuchać banknot na stronę przeciwnika.

2 - po próbie czas na grę o stawkę. Jednak delikatnie modyfikujemy zabawę. Uczestnikom zasłaniamy oczy czarnymi opaskami, a potem zamiast banknotu na krześle ustawiamy talerz z mąką. Budujemy atmosferę, a nieświadomi ochotnicy nabierają powietrza w płuca i na znak prowadzącego dmuchają co sił.
KUSZENIE ADAMA -Bardzo stara i zarazem grzeczna zabawa. W zabawie może wziąć udział kilka par. Każda para dostaje jabłko uwiązane na końcu sznurka. Panie trzymają jabłka a zadaniem panów jest zjedzenie jabłka w jak najkrótszym czasie bez pomocy rąk. Sznurki powinny być jednakowej długości. Im dłuższy sznurek i większe jabłko tym sztuka zjedzenia jabłka jest trudniejsza. Goście weselni zagrzewają uczestników zabawy do zażartej walki.

RĘKA, NOGA ... - Zabawa polega na tańcu par do dowolnej muzyki-dobrze gdy jest coraz szybsza. W pewnym momencie muzyka jest przerywana i pary muszą zastosować się do ustawienia figór wywołanych przez wodzireja zbudowanych w parach np.
figura stojąca na dwóch nogach i jednej ręce, potem dwóch nogach  dwóch rękach, potem głowie i jednej nodze, trzech rękach jednej nodze...Odpadają pary które ostatnie wykonają figórę. Dobrze przewidzieć nagrody po tak wyczerpującej zabawie.

PRZEPOWIEDNIE - Wracamy raz jeszcze do popularnych na weselu baloników. Proponujemy jeszcze jedno rozwiązanie. W balonikach ukrywamy karteczki z komendami. Pan i Pani Młoda na przemian przekłuwają balonik. Mąż i żona przekłuwają po 5 baloników i czytają głośno co wylosowali. Zobowiązują się przy tym do wykonywania opisywanych czynności przez 3 kolejne miesiące małżeńskiego życia. Propozycja haseł wypisywanych na karteczkach:
  • od dzisiaj będę Ci codziennie masował(a) stópki
  • od dzisiaj to ja będę głową rodziny
  • od dzisiaj będę prać bieliznę współmałżonka
  • od dzisiaj to ja będę oddawać pensję małżonkowi
  • od dzisiaj będę słuchać mądrych rad teściowej
  • od dzisiaj będę gotować obiadki
  • inne, zależnie od woli Pary Młodej
Młoda para przekłuwa na zmianę baloniki i czytają, co wylosowali.

PRZEBIERANKI - Na środku sali ustawiamy 4 krzesła w kwadracie, oparciami naprzeciw siebie. Panowie siadają na krzesłach, zdejmują marynarki i wieszają na swoich oparciach. Prowadzący prosi ich o przejście o 2 krzesła w prawo. Panowie siadają, zdejmują krawaty i wkładają do kiernoski marynarki (teraz już cudzej bo zmienili miejsca). Znowu wstają i przesuwają się o trzy krzesła w lewo, zdejmują 1 buta i zostawiają go pod krzesłem. Następnie przemieszczają się o sześć krzeseł w prawo i zostawiają tam w bucie skarpetkę. Dalej losowo przemieszczają się na kolejne krzesła. Na sygnał wodzireja goście weselni, którzy biorą udział w zabawie ubierają się jak najszybciej wkładając ubrania, które leżą na krzesłach, na których aktualnie siedzą.

Dane kontaktowe

Studio fotograficzne ImmART Mateusz Pławecki

Biuro i studio:
33-312 Tęgoborze
Tęgoborze 10

Punkt konsultacyjny:
33-300 Nowy Sącz
ul. Paderewskiego 38

kom: 606 974 850
email: biuro@immart.pl
  maPA DOJAZDU